Doorgaan naar hoofdcontent

Januari 2017

De eerste week stond even in het teken van alle kerst ontmantelen. Op nog een paar kleine details na is alles weer letterlijk lekker aan kant. De kleine stolpjes met een winteltafereeltjes mochten nog even blijven staan dit keer.
Gisteren heb ik mijn eerste bezoekje van het jaar alweer gebracht aan een kringloop/meubelzaakje in Drachten. Weer heerlijk even snuffelen maar niets gekocht. Er staat vooraan een tafel met allerlei leuke brocante waaronder een oude typemachine (zie foto),wat oude roestige ornamenten en mooie oude kisten. 
Vandaag maar eens eventjes wat schuiven in huis en een plekje zoeken voor een paar oude schoenleesten die ik vorig jaar op de kop heb getikt. Krijg ik weer heerlijk inspiratie van om weer mooie foto's te van te maken.
 
Liefs...


First week of Januari was in the sign of taken off all Christmas stuff. Some details can stay, cloches with winter scenes in it. 
Yesterday ik had my first visit of this year to the thriftstore, i didn't bought anything,  but like the old typewriter and some old chests and rusty ornaments on a table at the front.
Today is a nice day for making some space for my old shoemolds and hopefully i get a lot of inspiration to make some nice pictures to show for the next blog.

With Love...

 

Reacties

blog geschiedenis

Mei /May

De maand mei is morgen weer ten einde. Hopelijk  wordt de maand Juni net zo mooi als de afgelopen paar dagen  (hier in het Noorden was het lang zo slecht  nog niet). Liefs..... The month of May has come to an end tomorrow. Hopefully June is as nice as the last few days here. (It was'nt so bad her in the North of Holland.) With love....

Schone lei

Tevreden en dankbaar hoe het afgelopen jaar is geweest is nieuwe jaar is alweer even begonnen. Ondanks dat het vrij hectisch start was, ben ik nu in een wat relaxtere toestand. Het omtoveren van computerkamer en slaapkamer, naar 2 tienerkamers brengt nogal wat offers, maar alles is nu onder controle. Toch wel handig als je het één en ander bewaard. Bij wat opruimen vind je nog eens wat en komen er ook de daarbij behorende herinneringen boven.  Kortom genoeg inspiratie voor nog wat blogjes en foto's.  Iedereen een inspirerend jaar gewenst. Liefs Thysia. "Vintage" brillen.  Oude boeken, zo mooi alleen al om mee te decoreren. Oude Panettoni doos, hier bewaar ik oude hoedjes in.

Uit het verleden

  Hey allemaal,  Het verzamelen zit enigszins wel in de familie. Vroeger deed ik dat op kleinere schaal zoals, puntenslijpers, postzegels en theelepeltjes (b.t.w ik heb alles nog bewaard.) Later kwamen er andere interesses en verwaterde dat weer, terwijl anderen door gingen met het verzamelen en uitgroeide tot iets meer dan een hobby.  Tegenwoordig kun je via Marktplaats en kringloopwinkels makkelijker sparen en kun je ook de waarde beter bekijken waardoor het soms een obsessie kan zijn om meer en meer er van te hebben. Maar is dat  de intentie ervan of is het een "Way of Life" of een drang? Hoarders kunnen moeilijk afstand doen van spullen die in de loop der jaren verzameld zijn en ik vrees ervoor dat ik dat ook een beetje in me heb.  Nu vind ik het veel leuker om iets te krijgen waar een verhaal aanzit (voor mij althans), zo kreeg ik onlangs een doosje met oude apothekersflessen en potjes, en letterbakletters (deze stonden dan in een oude letterbak aan de muur, in de jaren

Schone lei...

Hallo lieve allemaal, Bij een nieuwjaar horen eigenlijk ook nieuwe voornemens en zo als elk jaar beloof ik jullie snel nieuw updates van nieuwe blogs, Nu wil dat laatste maar niet altijd lukken en vooral niet in het najaar. (als stylist/ visual merchandiser/ decorateur, is dit nu eenmaal de drukste periode van het jaar) Nu ben ik persoonlijk wat actiever op dit moment op Instagram, maar merk dat er vaak overheen gescrold wordt, als je foto's niet opvallend genoeg zijn of niet bij je interesses passen komen ze ook niet voorbij. Gelukkig hebben we FB nog.... en natuurlijk kan er ook op mijn blog geabonneerd worden.  Kleine verhaaltjes met zelfgemaakte foto's. (zonder spam). Kortom we beginnen weer met frisse moed, gezelligheid en met veel inspiratie aan een schone lei. Kom maar op met jullie reacties😉.... hihi.. Liefs..

Toeval..

Goedemorgen, Eindelijk kunnen weer lekker van  zonnetje genieten. Gisteren stuitte ik per toeval op een kleine brocante markt in hartje Leeuwarden. Helaas geen tijd om rustig rond te snuffelen, maar nog wel even de kans gepakt om wat foto's te maken. Fijne zonnige dag allemaal. 🌞 Liefs.

Brocante 2.0

Hallo lieve allemaal, Het heeft even geduurd, brocante stond tijdelijk op een laag pitje maar, het werd toch weer eens tijd voor een update. Er is de laatste tijd iets meer tijd gestopt in een nieuwe hobby, maar het is werkelijk genieten. We halen na een natte nazomer buiten gewoon naar binnen. Tegenwoordig hebben we een mini jungle in huis met zo'n 30 planten en hebben we een heerlijk klimaat gecreëerd. In de Brocantewereld zie je nauwelijks planten in deze sfeer terug. Toch is het leuk om hiermee te experimenteren en het levert een verrassend resultaat op. Oerplanten zoals bijv. de Hertshoorn is een mooie plant met een zacht vergrijsde laag en past mooi bij deze stijl. Zo ook de Zilvervaren die je op eerdere foto's voorbij zag komen. Natuurlijk kon ook de Monstera Deliciosa niet ontbreken en maakt door zijn grootte een warme sfeer. De marktjes en kringloopjes zijn nauwelijks bezocht, maar door het schuiven met de plantjes ontstaan toch weer verrassende hoekjes. En wat vinde

Vrolijk Pasen! Happy Easter!

Footsteps

Hallo Allemaal, Kunnen jullie je nog vermaken in deze tijd? Het is alweer maart en denk aan de dag terug, een jaar geleden, dat we verzocht werden zoveel mogelijk thuis te blijven/werken door Covid-19. Vanaf dat moment wisten we niet dat dit zolang ging duren of wellicht nog langer.  De meest  bijzondere herinneringen zijn dus ook van voor deze tijd, alsof er een jaar tussenuit geknipt is. Herinneringen blijven maken is moeilijk in deze tijd, geen feestjes, avondklok en nog meer andere maatregelen maakt het toch lastig. Een mooie stadswandeling is dan ook zeker waar ik van kan genieten, zoals ik in het vorige blog heb geschreven. Vorige week was dat in Culemborg waar ik tussen de stadmuren geboren en opgegroeid ben. Dus herinneringen genoeg maar er kunnen er altijd nog meer bij. Hebben jullie nog leuke suggesties?  Stay safe.. nog even volhouden.... Liefs ..   Mijn geboortehuis (Slotstraat) Links boven zie je nog net het topje van het huis waar ik 11 jaar gewoond heb (vooraanzicht Vish

Social Start....

Allereerst wil ik iedereen een gezond en vreedzaam 2017 wensen. Terugkijkend op het afgelopen jaar was 2016 vooral een jaar dat voor A la Brocanta in het teken stond van een nieuwe aanpak. Op het gebied van sociale media oa. een nieuwe FB pagina, Instagram en het afscheid nemen van de website alabrocanta.nl, maar vooral super leuk om te ontdekken wie je blog/foto's bekijkt. Fijn om reacties te lezen en het beantwoorden ervan, en dat van over de hele wereld. Voor dit jaar hoop ik nog meer nieuwe volgers te bereiken en weer mooie foto's te maken en  verrassende ontdekkingen te doen en te delen. Hieronder nog een aantal foto's van de afgelopen periode die op oa. FB en Instagram zijn geplaatst. Veel liefs en maak er een uniek jaar van. First of all, i wish everybody a peaceful 2017. Looking back on the year 2016 it was a year of change in the way of social media. A new page on FB and Instagram en a goodbye for my other website. It's nice to see the comments

Verzamelen....

Lieve allemaal, Onlangs heb ik de bovenverdieping even onderhanden genomen en wat hoekjes veranderd. Heerlijk om weer in een gerestylde slaapkamer te komen en oude spulletjes weer op een nieuwe manier te decoreren. Ik was even vergeten wat ik in de loop der tijd verzameld heb en zo een mini verzameling te ontdekken tussen deze spullen. Oa. een kleine verzameling handschoenen, oude kleerhangers, schoenspanners,  religieuze beeldjes en relikwieën ...oeps...ik kan nog wel even doorgaan.. Kortom ik ben nog lang niet klaar om mijn passie te delen.  Liefs.... Dear all, Recenty I've moved some stuff on the first floor. It was nice to see our restyled bedroom and to decorate some old findings in a new way. I forgot that i had collected so much, and found out that there were some small collections among it. For example a small collection gloves, vintage clothes hangers, shoestretchers, religious relics....oops... and many more... So, i'm not finished jet; to share with yo